مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 06:402023-08-26دانش

فارس من| جایگزینی مقاله با آزمون جامع دکتری به نفع علم کشور است یا خیر؟!


آزمون دکتری جزء آزمون هایی است که هر ساله متقاضیان زیادی دارد و دانشجویان دکتری برای دریافت مدرک در کنار آزمون جامع باید مقاله ای را هم ارائه دهند اما مطالبه دانشجویان مقطع دکتری این است که مقاله جایگزین آزمون شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، آزمون دکتری جزء آزمون هایی است که هر ساله متقاضیان زیادی را برای خود به وجودآورده و دانشجویان دکتری در کنار آزمون خود باید مقاله ای را هم ارائه دهند، حال دانشجویان در باب اینکه مقاله جایگزین آزمون جامع دکتری شود، مطالبه ای دارند و معتقدند جایگزین شدن مقاله با آزمون جامع دکتری در وقت و زمانشان صرفه جویی می کند.

برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی خواستار  جایگزین شدن مقاله با آزمون جامع دکتری شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند: یکی از اهداف برگزاری آزمون جامع دوره دکتری، تشخیص توانایی دانشجو برای ورود به دوره پژوهشی و انتشار مقالات علمی است، به این منظور با توجه به اینکه برخی از دانشجویان در دوره ارشد (یا پس از آن) موفق به انتشار مقالات علمی می شوند.

برخی از دانشگاه های کشور طرح جایگزینی مقاله با آزمون جامع دکتری را اجرا می کنند، به گونه ای که علاوه بر هموار کردن مسیر کار علمی دانشجو، هزینه عمر دانشجو و… را نیز کاهش می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| جایگزینی مقاله با آزمون جامع دکتری به نفع علم کشور است یا خیر؟!

فارس من| جایگزینی مقاله با آزمون جامع دکتری به نفع علم کشور است یا خیر؟!